Prima opinie pe care o ai când te urci la bordul berlinei este senzaţia accentuată de spaţiu, mult spaţiu; uşile mari de acces, forma bordului dar şi a consolei centrale care se uneste lin cu frâna de mână dar mai ales spaţiul de la cap şi picioare, atât pentru locurile din faţă cât şi cele din spate, te îndreptăţesc să afirmi că esti într-o limuzină.
Scaunele foarte confortabile şi parbrizul alungit iţi dau senzaţia că eşti în fotoliu şi priveşti un ecran imens.
Poziţia de condus este una puţin ridicată însa reglajele scaunului şi ale volanului pe cele doua direcţii te fac să simţi că esti “stăpân pe situaţie”. Cotiera centrală este foarte practică în timpul mersului dar şi ca spaţiu de depozitare, însă lipsa reglarii lombare a scaunului soferului iţi poate da o senzaţie de disconfort mai ales după o distanţă mare petrecută la volan.
Direcţia fixa îţi poate insufla senzaţia de “volan greu” utilizată în oraş, ulterior la drum întins îţi dai seama ca rolul sau este de a-ţi oferi precizie şi o siguranţă sporită în trafic, acest lucru fiind posibil datorita direcţiei asistată electro-hidraulic.
Calitatea materialelor folosite în interior este una bună, atât materialele textile cât şi plasticul folosit pe bord cât şi pe feţele de uşi.
Butoanele de comandă sunt la îndemâna şi uşor de utilizat atât pentru geamuri/oglinzi cât şi pentru radio-CD şi instalaţia de climatizare.
Prezenţa incintelor acustice atât în faţă cât şi în uşile din spate oferă un sunet compact şi o fidelitate ridicată, iar satelitul de comandă de la volan este foarte practic şi uşor de utilizat.
Dacă în cazul 307, suspensiile iţi ofereau o senzaţie uşor neplacută în cazul drumurilor cu denivelări, acest lucru s-a rezolvat la noua generaţie printr-un ecartament mărit, un centru de greutate coborât dar şi un şasiu rigid.
Antifonarea eficientă a maşinii dar şi un coeficient aerodinamic foarte mic de doar 0.29 o fac silenţioasă la viteză, liberă de zgomotul de vânt, motor sau cel al drumului.
Nici la capitolul siguranţă Peugeot 308 nu stă rău, fiind dotat cu până la 9 airbag-uri, incluzând aici pe lângă airbag-uri faţă, laterale şi cortină (faţă şi spate) şi airbag genunchi pentru şofer care este disponibil doar în anumite variante de echipare şi în anumite ţări.
Sistemul de antiblocare a rotilor(ABS) şi distribuţie electronica a forţei de frânare(EBD), airbag frontal pentru şofer şi pasager cu posibilitatea decuplarii airbag-ului pasager, centuri de siguranţă în 3 puncte pretensionate, sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă, sistem ISOFIX pentru scaune copii, tetiere active sunt câteva dintre dotarile ce se regasesc în varianta standard.
In ceea ce priveşte teste de impact realizate de prestigiosul institut EuroNCAP, aşa cum francezii ne-au obişnuit în ultimul timp, 308 a reuşit un scor bun de 5 stele la testele de impact frontal în cazul protectiei adulţilor şi un scor peste medie, patru stele în cazul protecţiei copiilor.
In cele ce urmeaza vă invităm să vedeţi rezultatele Crash Test-ului EuroNCAP.