|
Drive Test Peugeot 308 1.6VTI Confort Pack |
308 este maşina care îmbină cel mai bine stilul, design-ul, manevrabilitatea, protecţia mediului şi calitatea şi nu o spun doar eu ci un juriu care a recompensat în 2007 munca inginerilor francezi cu distincţia “Volanul de Aur”.
Aproape tot ce se gaseşte pe 308 este parcă creat să îţi capteze simţurile şi să îţi încurajeze dorinţa să petreci cât mai mult timp în ea. In ceea ce priveşte exteriorul, design-ul este înca unul dintre cele mai reuşite existente pe piaţă, un aport în acest sens îl are botul alungit, grila imensă dar şi farurile care se preling parcă spre habitaclu. Partea din spate este simplă, cu o aliură sportivă aşa cum ne-am învaţat la modelele frantuzeşti (vezi Renault Megane) iar stopurile de culoare roşie se continuă spre habitaclu în acelaşi mod ca în partea frontală. Acest design este unul specific Peugeot care începe cu “chipul leului” şi care te face chiar şi de la distanţă să nu il confunzi.
Ce mi-a plăcut cu adevărat la acest model este lejeritatea cu care “taie” aerul, parcă pluteşte, senzaţie amplificată şi de insonorizarea perfectă. Mi-a plăcut sunetul motorului la turaţii mari şi felul în care 308 atacă curbele; spaţiul atât cel din interior cât şi cel pentru bagaje; modularitatea şi compartimentarea; finisajele, designul tineresc, culoarea îndrazneaţă, sistemul de senzori de parcare, parbrizul panoramic, instalaţia de climatizare dual-zone care lucrează perfect. Nu mi-a plăcut însa cursa foarte lungă a cutiei de viteze, poziţionarea butonului de limitare a vitezei, lipsa airbag-urilor laterale în dotarea standard dar mai ales direcţia care este foarte dura chiar şi la viteze mici.
Peugeot 308 este un rival adevărat pentru maşinile germane atât prin formele calde şi calitatea materialelor dar şi prin caracteristicile tehnice demne de invidiat. Un atu suplimentar pentru 308 în acesta perioadă îl reprezintă şi discount-ul pe care Mega Group Timişoara - Concesionar Peugeot - îl oferă la achizitionarea sa, facându-l mai atractiv.
Autor
Mihai Gorunescu
Performanta si Manevrabilitate |
Motor |
Putere, cuplu, timp de raspuns |
| Zgomot, fiabilitate, anduranta |
| Cutie de viteze |
Etajare, pozitie si cursa schimbator |
| Directie |
Precizie, control, usurinta in utilizare |
| Sistem de franare |
Timp de raspuns, distanta, stabilitate |
| Tinuta de Drum |
Tren de rulare, suspensii |
| Coeficient aerodinamic |
| Antifonare, zgomot interior |
| |
Confort si Calitate |
Confort |
Accesibilitate comenzi |
| Sistem de climatizare |
| Sistem audio/video/GPS |
| Scaune fata, sustinere lombara, ergonomie |
| Scaune spate, spatiu cap, genunchi |
| Calitate |
Finisaje, atentie la detalii |
| Calitate materiale |
| Paleta coloristica (interior si exterior) |
| |
Functionalitate si Siguranta |
Siguranta |
Siguranta activa (ABS, ASR, ESP) |
| Siguranta pasiva (airbag-uri, optimizare impact) |
| Functionalitate |
Vizibilitate drum, oglinzi, luneta; Lumini |
| Utilitate habitaclu, spatii depozitare |
| Forma, volum, acces portbagaj |
| |
Buget |
Consum |
Urban/Extraurban/Mixt |
| Costuri |
Revizii, piese de schimb |
| CASCO, asigurare Obligatorie |
| Valoare |
Pret de achizitie |
| Pret de revanzare |
| |
Nota: 75 din 100 |
|
|
Poze drive-test |
|
|
|
69 imagini |
|
|
|
|
24 Aug 2010
În urma lansării şi începerii producţiei noului sedan 408 în China la începutul acestui an, Peugeot a anunţat luni că a început construirea berlinei compacte la unzina PSA Peugeot Citroen din Palomar, Buenos Aires, Argentina.Noul Peugeot 408 sedan îşi va face debutul în America de Sud, la Salonul Auto de la Sao Paulo, Brazilia, la sfârşitul lunii octombrie.
|
|
|
|
24 Aug 2010
Peugeot va prezenta în premieră mondială primul model hibrid diesel, botezat 3008 Hybrid4.Noul crossover combină unitatea turbo diesel de 2.0 litri, ce transmite roţilor din faţă o putere de 163 CP, cu un motor electric cu tracţiune pe spate.Astfel se obţine un consum de combustibil mai redus decât al hibridul tipic.
|
|
|
|
1 Jun 2010
Cu ocazia aniversării a 200 de ani de existenţă a companiei, Peugeot extinde gama 207 cu modelul Millesim 200, care va fi disponibil atât în versiunea sedan, cât şi în versiunea station wagon.Ediţia specială Millesim va avea la dispoziţie două propulsoare pe benzină şi două diesel, ce vor genera între 70 şi 95 cai putere.
|
|