|
|
8 imagini |
|
|
|
Peugeot va prezenta în premieră mondială primul model hibrid diesel, botezat 3008 Hybrid4.Noul crossover combină unitatea turbo diesel de 2.0 litri, ce transmite roţilor din faţă o putere de 163 CP, cu un motor electric cu tracţiune pe spate.Astfel se obţine un consum de combustibil mai redus decât al hibridul tipic.
Puterea maximă dezvoltată este de 200 CP cu un cuplu maxim de 500 Nm partajat astfel : 300 Nm din cuplul motor sunt transmişi către puntea din faţă de la motorul diesel, în timp ce restul de 200 Nm sunt transmişi către puntea din spate de la motorul electric.
Motorul diesel, care beneficiază de a doua versiune a sistemului Pornire/Oprire, este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, controlată electronic.
În plus, noul Peugeot beneficiază şi de un sistem de recuperare a energiei.Acest sistem absoarbe energia cinetică creată de vehicul în timpul decelerării şi o transformă în energie electrică pentru a reîncărca bateriile Ni-MH (nichel-metal hibrid) situate sub capotă lângă motorul electric.
Crossover-ul 3008 beneficiază de un sistem cu patru opţiuni.Modulul “Auto” efectuează schimbul dintre motorul diesel şi cel electric pentru o economie de combustibil maximă.Cu opţiunea “Zev” activată, vehiculul va folosi doar energie electrică pură pe o distanţă maximă de 4.5 km.A treia opţiune, “4WD”, pune în funcţiune ambele motoare pentru un timp cât mai îndelungat, iar cu modulul “Sport” activat, va fi utilizată întreaga putere a cuplului diesel-electic.
Peugeot spune că 3008 Hybrid4 va avea un consum 3.8 litri/100 km de carburant, cu emisii de CO2 de numai 99g/km.Timul necesar atingerii vitezei de 100 km/h va fi de 8.8 secunde, iar viteză maximă atinsă va fi 209 km/h.
3008 Hybrid4 va fi construit în uzinele Mulhouse şi Sochaux din Franţa, iar vânzările vor începe din primăvara anului 2011.Noul model de hibrid va fi utilizat şi pentru Peugeot 508 sedan şi break, precum şi pentru alte modele ale grupului PSA Peugeot-Citroen.
Adauga comentariu