Peugeot 308 a fost prezentat pentru prima dată în Iunie 2007 însă lasarea oficială s-a făcut în toamna aceluiaşi an la Salonul Auto de la Frankfurt. Hatchback-ul se încadrează în segmentul maşinilor mici de familie şi trebuie să concureze cu rivali precum Volkswagen Golf, Opel Astra, Honda Civic, Toyota Corolla, Ford Focus sau Fiat Bravo.
Peugeot 308 are o sarcină grea, aceea de a înlocui unul dintre cele mai de succes modele Peugeot din toate timpurile şi anume 307, care s-a vândut în mai bine de 3.2 milioane de exemplare în lumea întreaga de la lansarea sa în 2001 până în prezent. 308 împarte platforma tehnică cu 307 numai că este mai lat, mai lung, mai spaţios şi puţin mai greu decât predecesorul său.
A împrumutat de la 307 toate punctele forte dar s-a focusat pe calitate şi siguranţă care sunt la un nivel semnificativ mai ridicat în cazul lui 308, remarcându-se printr-un design avangardist şi un interior rafinat care adesea este folosit etalon în cazul maşinilor de clasă mică.
Este o maşină de familie care poate fi folosită atât în concediu dar şi în aglomeraţia de zi cu zi a marilor oraşe.
Echipa SalonAuto şi-a propus să o folosească în scopuri recreative, mergând la unul dintre cele mai mari lacuri de agrement din zona de vest şi anume “Lacul Ghioroc”.
Deplasarea s-a facut pe 180km, combinând mersul prin oraş (atât Timişoara cât şi Arad) cu deplasarea la drum întins, realizând un consum mixt de 6.1l/100km.