Prima senzaţie pe care o ai când păşeşti la interiorul acestei masini este senzaţia de lucru german bine făcut, senzaţie întărită de calitatea tactila şi vizuală a materialelor folosite dar şi de combinaţia reusita intre stil si design, calitate si prestigiu.
Spaţiul interior este mai mare decât te-ai aştepta de la un hatchback, util şi bine compartimentat, oferind o poziţie confortabila atât şoferului şi pasagerului aşezaţi pe scaunele faţă dar şi celor ce călătoresc pe bancheta spate.
Există o armonie aproape perfectă la interior dar şi între comenzile unitaţii mp3 şi ale instalaţiei de climatizare, tempomat, computer de bord până la panoul de control al geamurilor şi oglinzilor.
Imi place să cred că şoferul trebuie rasfăţat la volan, un aport avându-l în cazul de faţă instalaţia de sonorizare cu mp3 care sună foarte bine, un minus la acest capitol fiind prezenţă incintelor acustice doar în uşile faţă ca şi dotare standard şi lipsa satelitului de comandă pe volan (cele doua dotari putând fi comandate însă opţional).
Senzaţia de confort este amplificată şi de cutia de viteze care uneori parcă este intuitiva oferind o cursa precisă şi o etajare adecvată.
Suspensia este reglată în aşa fel încât să îi ofere şoferului senzaţia ca “simte” drumul şi controlează traiectoria maşinii, dar sigură în acelaşi timp chiar dacă stilul de condus este unul sportiv. O caracterizare simplă în două cuvinte a sistemului de suspensie ar fi: stabilitate şi confort.
Bancheta fracţionară 60/40 ne-a fost foarte utilă în deplasarea noastră, permiţând astfel traspotul unui echipament complet de schi pentru doua persoane dar şi loc suficient pentru bagaj în portbagajul de 350 litri.
Când vine vorba de siguranţă, Volkswagen Golf V este o maşină foarte sigură, fiecare model este echipat cu nu mai puţin de 6 airbag-uri (airbaguri pentru şofer şi pasagerul din dreapta, airbag-uri laterale, airbag-uri cortina faţă) sistem ISOFIX şi ABS. Suplimentar, modelul testat de noi este echipat şi cu airbag-uri cortina pentru locurile din spate dar şi cu ASR (sistem de reglare a forţei de tracţiune).
Deplasarea noastră spre Muntele Semenic s-a făcut accesând un drum de aproximativ 15 km acoperit cu zăpadă, o parte din acest traseu fiind străbătut doar cu lanţuri de iarnă montate pe roţile motrice.
Am simţit din plin avantajele sistemului ASR care are menirea să reducă momentul de rotaţie al motorului în cazul în care, la demaraj, roţile tind să patineze astfel asigurând o aderenţă mai buna pe drumurile acoperite cu nisip, zăpadă sau gheaţă.
Dezactivarea airbagului pentru pasagerul din dreapta permite şi micilor pasageri să ia loc in dreapta şoferului, în scaunul pentru copii aşa cum s-a întâmplat în cazul testului nostru, când cel mai mic membru al familiei ne-a însoţit într-un scaun orientat cu faţa spre înapoi.
Tot la capitolul Siguranţă aş aminti sistemul independent de suspensie aferent roţilor spate care oferă Golf-ului un comportament “Smart” în cazul virajelor din scurt, ajutat însă şi de noul sistem de direcţie electro-mecanică.
ESP-ul ne-a lipsit puţin, însa doar în cazul virajelor din scurt sau a curbelor atacate cu viteza, deoarece motorul 1.6 cu injectie directa este un motor fiabil dar totusi putin plafonat pentru un condus sportiv iar prezenta ESP-ului devine necesară pentru motoare puternice cu cuplu mare.
Din punct de vedere al siguranţei, Euro NCAP a testat modelul Volkswagen Golf V care a obtinut 5 stele, rezultatele testului sunt prezentate mai jos:
Crash Test Volkswagen Golf V
Dacă ne uitam la Golf V şi îl comparăm cu generaţiile precedente, putem spune ca este puţin mai delicat, rotunjit, grilă nouă, jante noi, mai spaţios, mai sigur, mai performant dar cu aceeasi formă clasică, nemţească.
După mai bine de 22 milioane de maşini vândute în cei 35 de ani, putem spune că generaţia Golf este un succes nu numai raportat la cifre cât şi la dotări standard şi opţionale sau siguranţă şi confort.
Autor: Mihai Gorunescu