Mi-am propus să mă bucur cât mai mult de iarnă, de soare, de vremea bună, de munte, de schi, de familie şi de ce nu de toate astea la un loc.
Pentru a le putea face pe toate în acelaşi timp, cea mai bună soluţie la momentul respectiv mi s-a părut muntele Semenic. Am ales pentru această deplasare o maşină cu forme clasice dar totuşi moderniste, mică dar totuşi spaţioasă, simplă dar totuşi cu gust, lansată acum patru ani dar care se vinde ca un model nou pe piaţă, decorată de-a lungul celor 35 de ani de existenţă de cele mai prestigioase reviste de profil; Am ales un Volkswagen Golf V.
Volkswagen Golf concurează în clasa maşinilor mici/medii de familie cu competitori de renume, amintind doar trei dintre aceştia: BMW Seria 1, Audi A3 sau Peugeot 308.
Dacă Audi se adresează în mod direct celor tineri, BMW celor “tineri si neliniştiţi”, Volkswagen Golf are menirea de a agita puţin segmentul prin rafinament şi confort avand ca ţintă întreagă paletă demografică.
Cu un renume fără cusur înca din 1974 de la lansarea primei generaţii, hatch-ul German se vinde graţie look-ului modern şi prietenos, a gamei variate de motoare, diesel si benzină, dar şi datorită importanţei pe care constructorul o acordă capitolului siguranţă.
Am ales un motor 1.6 litri benzină, injecţie directă, nu pentru performanţe ci pentru fiabilitate, devenind astfel cel mai vândut motor ce echipeaza VW Golf.
Deplasarea noastră a inclus un traseu de 290km, combinând drum întins (Timişoara-Reşiţa) cu serpentine, acoperite cu zapadă în unele locuri (Reşiţa-Semenic), obţinând un consum mediu de 7.4l/100km.
Câteva păreri puteţi desprinde din prezentarea urmatoare: