anunturi auto gratuite  
   
Audi Q5
Scor SalonAuto 91/100
Pro
Tehnologie
Tinuta de drum
Performanta motor
Contra
Design "cuminte"
Pret optionale
Consum ridicat

Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro

Audi Q5 nu îşi propune să fie un indestructibil şi un invincibil off-road ci un vehicul caracterizat prin “life style”. In momentul în care patrunzi în interior şi iei loc pe scaunul şoferului te simţi superior şi privilegiat în compania inserţiilor cromate, a pielii şi a finisajelor fară reproş. Este făcut perfect! Asta este grav, pentru că trebuie să scriu ceva de rău şi nu am ce. Orice aş scrie de rău acum, câteva rânduri mai jos m-aş contrazice.

Intotdeauna Audi s-a diferenţiat  faţă de concurenţii săi prin atenţia la detalii, calitatea finisajelor dar şi utilitatea habitaclului.
Dacă ar fi să discutam de interior şi de prima senzaţie pe care o ai când pătrunzi în habitaclu, aş spune că am remarcat portiera generoasa căt şi faptul că accesul se face ca intr-un Combi cu garda marită şi nu ca într-un SUV clasic. Am mai remarcat interiorul enervant de accesorizat asemanator maşinilor utilizate într-un film din seria James Bond.

Audi Q5 are ca dotări standard o frână de parcare electromecanică, o cheie cu cip care memorează diferite date de service, un sistem de climatizare cu reglaj automat în funcţie de intensitatea soarelui şi un ecran în panoul de instrumente care afişează, printre altele, detaliile computerului de bord cât şi treapta de viteză cu care vă deplasati.
Am remarcat şi o poziţie pe scaun înaltă şi m-am bucurat că pot scrie ceva de rău, însa în urma reglării (full electrica chiar!) am obţinut poziţia de condus pe care o am în berlina din dotare.

Cabina este remarcabil de spaţioasa, atât in faţă cât şi în spate. Din punct de vedere ergonomic, Audi Q5 nu are nici cel mai mic defect sau disconfort, poate doar susţinerea laterală a scaunului şoferului care se datorează aderenţei scăzute pe care o oferă pielea în contact cu materialul textil. Cotiera generoasă rezolvă însă în totalitatea acest neajuns.

Spaţiile de depozitare din uşile laterale faţă sunt generoase şi includ chiar şi suport pentru  sticle de 1.5l. Suportul de pahare din consola centrală  este poziţionat imediat lângă cotiera, fiind foarte uşor de accesat. Un nou spaţiu generos de depozitare este compartimentul situat în cotiera învelită în piele, loc unde se găseşte şi interfaţa auxiliară audio.
Pentru pretenţioşi, Audi oferă opţional chiar şi un suport pentru pahare cu reglare termostatică pentru a menţine băuturile calde sau reci.

La drum, ai senzaţia că Audi a redefinit conceptul de dinamică rutieră în cazul segmentului SUV. Asta datorită unei combinaţii reuşite între tehnica, un tren de rulare îmbunataţit, o gamă performantă de motoare, atât diesel cât şi benzină, dar şi a unei “minţi” care parcă iţi citeşte gândurile.
Acest colos de aproximativ 1.8 tone are un comportament rutier aproape ireproşabil, mai ales în cazul virajelor, unde nu apare nici urmă de ruliu. Suspensia independentă, cu sistem multilink pentru puntea faţă şi braţe trapezoidale în spate, permite o abordare excelentă a imperfecţiunilor suprafeţei de rulare fără a lasa niciun zgomot să patrundă in habitaclu.

Sunt convins că sunt persoane care vor cârcoti cu privire la supleţea trenului de rulare, însă pentru aceştia inginerii de la Ingolstadt au conceput un sistem de amortizoare adaptive, capabile să îşi modifice parametrii de funcţionare pentru a oferi un comportament sportiv, unul axat pe confort sau modul automat care “recunoaşte” suprafaţa pe care Q5 se deplasează şi acţionează în consecinţă.
Direcţia Servotronic care se regăseşte în pachetul de bază este exactă şi plăcut de grea mai ales la viteze mari. In contrast cu alte SUV-uri de dimensiuni mari, Audi Q5 nu se simte impunător sau greu, mai degrabă dinamic şi atletic. In cazul în care se doreşte o precizie chirurgicală, se poate opta pentru o direcţie dinamica, senzaţia la volan diferă deoarece creşte confortul şi manevrabilitatea prin controlul dinamic al forţei şi unghiului de virare.

In ceea ce priveşte instalaţia de sonorizare, Audi Q5 vine echipat cu Radio CD Concert cu opt incinte acustice care oferă o putere totală de 80W. Calitatea sunetului este completata de un monitor color de 6.5 inch şi comenzi tip MMI, un cititor de card SD dar si de reglajul intensităţii volumului în funcţie de viteza de rulare.
Audi se arată foarte generos în ceea ce priveşte dotarile, unde este oferit un sistem multimedia avansat compus din mai multe elemente: sistem de navigatie MMI Plus cu hard-disk şi conexiune Bluetooth, care se gaseşte la a treia generaţie, DVD-rom, tuner TV şi comandă vocală inteligentă, un receiver radio digital cu conexiuni pentru iPod si USB, sistem avansat de asistenţă la parcare cu camera video, iar pentru cunoscători, un sistem audio de înalta fidelitate produs de specialiştii danezi Bang&Olufsen care produce 500W. Toate acestea, inclusiv harţile digitale în format 3D, pot fi redate pe un monitor de 7 inch de înalta rezoluţie pozitionat central. Toate acestea costă însă cât o maşină de clasă mică: 6059 euro la care se adaugă TVA.

Sunt fericit! Am gasit ceva de rau şi voi zice chiar dacă o sa fiu acuzat de unii că mă încadrez în categoria cârcotaşilor: două buntoane mi-au atras atenţia ca şi cum ar fi făcute în grabă.
Unul dintre ele este cel de inchidere centralizată a uşilor, care pe langă calitatea care nu se înacadrează în peisaj mai produce şi un sunet ciudat la acţionare, iar cel de-al doilea este butonul(în fine butoanele) rotativ de  pe volan care produce din nou un zgomot care strică senzaţia de linişte.

Tot la acest capitol aş face o remarcă care însa se datorează obişnuinţei şi comoditaţii, şi anume aş fi preferat comezile de volum pe partea stangă pentru ca sunt foarte  accesate, în felul acesta mâna dreaptă ar fi stat mult mai relaxată pe cotieră şi nu ar fi trebuit să facă mişcari repetate pentru a controla volumul sau funcţia Bluetooth.
Nu am adus în discuţie capacitatea portbagajului, un atu important al unui SUV compact. Puteţi încarca un volum de 540 litri, sau puteţi utiliza maşina atunci când va mutaţi pentru că bancheta spate rabatată, printr-o simpla apăsare, oferă un volum mai mult decât generos, respectiv 1.560 litri.
Cred ca aş putea scrie un adevărat roman, pentru ca Audi ştie sa îşi respecte clienţii şi poate oricând sa facă faţă chiar şi celor mai exigenţi.

La capitolul siguranţă Audi are o poliţă de plătit pentru că primul SUV, Q7 a obţinut doar 4 stele la testele EuroNCAP.
Până în momentul testului nu avem informaţii oficiale furnizate de prestigioasa instituţie de la Bruxelles, însa suntem convinşi că Audi Q5 va obţine maximum de puncte în cazul ocupanţilor adulţi. O problema majora în cazul SUV-urilor o reprezintă impactul în cazul pietonilor. Datorită formei şi dimensiunilor părţii frontale, rezultatele testelor au fost nesatisfăcătoare. Audi Q5 a acordat o atenţie deosebita acestor detalii, urmând să revenim în atentia dumneavoastră cu rezultatele testelor.

Ca şi sustinere a celor spuse mai sus aş vrea să amintesc câteva dintre echipamentele de siguranţă prezente pe maşină atât standard cât şi în varianta opţionala.
Caroseria modelului Audi Q5 este fabricată în mare parte din componente din otel de cea mai bună calitate având ca rezultat o greutate redusă coroborată cu rezistenţa la impact, vibraţii şi torsiune.
Sistemul de comandă al airbag-urilor este într-o relaţie de simbioza cu centurile aferente locurilor faţă care sunt pretensionate cu limitator de forţă şi care functioneaza împreună într-un mod inteligent pentru o siguranţă sporită.

Sistemul de frânare cu dublu-circuit in diagonală ajutat de ABS cu distribuţie electronică a forţei de frânare EBV dar şi de discurile atât faţă cât şi spate (faţă ventilate) oferă o senzaţie de sportivitate întalnită doar la o berlina.
Sistemul ABS recunoaşte automat fermitatea suprafeţei de rulare şi selecteaza nivelul optim pentru deplasarea pe nisip, pietriş sau zăpadă.
Aici putem aminti şi sistemul de reglaj anti-patinare, ASR, care impiedica patinarea roţilor, EDS-diferenţial blocabil electronic, care reacţionează în situaţii de aderenţă diferite între roţi şi sistemul suprem, ESP-ul, care face legătura între toate aceste sisteme şi împreună cu senzorii proprii citeşte permanent datele şi, comparând rezultatul cu valorile de referinţă, asigură o satabilitate marită indiferent de viteza şi condiţiile de deplasare.

Spre exemplu, ESP-ul “ştie” de existenţa unui portbagaj montat pe plafonul maşinii, înaltând astfel centrul de greutate al modelului Audi Q5 pentru a susţine o sarcina de până la 100 kg.
 In varianta opţionala, Audi Q5 poate fi dotat cu o gamă largă de sisteme de înalta clasă, care sporesc atat confortul cât şi siguranţa ocupanţilor.
Sistemul ingenios de parcare  dotat cu cameră video uşurează semnificativ efortul şoferului de a accesa locuri înguste. O altă problemă întâlnită mai ales la maşinile cu dimensiuni sporite o reprezintă “unghiul mort”, unde Audi a creat Side Assist care supravegehază spaţiul din lateralul vehicolului utilizând undele radar şi are menirea de a informa şoferul dacă se apropie un vehicul din spate.

Audi Lane Assist transmite în volan o vibraţie de fiecare dată când vehiculul are tendinţa să parasească banda de mers fără semnalizare, simulând în prealabil traiectoria cu ajutorul unei camere şi a senzorului de virare.
Cruise Control-ul adaptiv permite accelerarea singura a maşinii până la viteza cerută şi poate menţine o distanţă reglabilă între aceasta şi vehiculul din faţă utilizând din nou tehnologia radar.
Audi a gândit câteva sisteme ingenioase care îţi oferă o siguranţă deplină la volan dar care totodată îţi răpesc din adevărata plăcere de a conduce un Quattro. Modelul testat de noi ne-a permis să încercăm senzatii tari facandu-ne să credem că putem trăi şi fără o parte dintre aceste sisteme.

In timp ce scriu aceste rânduri, pentru o secundă, mă gandesc că poate acest test nici nu era strict necesar. Spun asta pentru ca un Audi Q5 se alege doar pe baza infaţişării, notorietaţii şi a imaginii şi nicidecum în urma apariţiei unui articol într-o publicaţie de profil.
Acest test este  poate etalonul care ne-a zdruncinat puţin principiul de notare care acum trebuie regândit, dar este şi dovada clasica că nu preţul, ci mai degrabă imaginea, brand-ul si calitatea serviciilor fac diferenţa.

Mulţumim pentru sprijin echipei AutoWorld Cluj-Napoca care ne-a ajutat în realizarea acestui test şi totodată va invităm pe configuratorul Audi să vă jucaţi puţin cu preţul, pentru că acesta pare să fie singurul inconvenient al maşinii. Nu spun asta pentru că ar fi cu mult mai scumpă decât concurenţa, dar este nevoie de un venit considerabil pentru a-ţi permite un SUV deştept şi rafinat precum Q5.

Autor: Mihai Gorunescu

Poze drive-test

Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro
77 imagini
Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Drive Test Audi Q5 2.0 TFSI Quattro

Stiri Similare

APS Sportec aduce Audi S5 la noi limite
27 Aug 2010
APS Sportec a lansat un nou propulsor pentru Audi S5 Coupe şi Cabriolet.Unitatea V6 de 3.0 litri TSI va lua locul unităţilor V8 şi V6, de 4.2 litri şi 3.0 litri, sub capotele lui S5 Coupe, respectiv S5 Cabriolet.Botezat „Stage One”, pachetul de tuning pentru unitatea V6 3.0 TSI are la bază un nou software pentru unitatea ECU dar şi un filtru de aer optimizat.Cu o putere a motorului de 425 CP şi 520 Nm, Audi S5 atinge 100 km/h în 4.
Senner Tuning tunează Audi A1
27 Aug 2010
Firma germană Senner Tuning a lansat un nou pachet de tuning pentru Audi A1.Specialiştii de la Senner Tuning au început prin echiparea motorului diesel de 1.6 litri cu sistemul ECU, sporind puterea dezvoltată de la 105 CP la 140 CP şi cuplul maxim de la 250 Nm la 310 Nm.
MTM tunează Audi RS5 Coupe
30 Jul 2010
Specialistii de tuning de la MTM au lansat o nouă linie de upgrade-uri pentru Audi RS5 Coupe. Noul software ii permite automobilului german să ruleze cu 303 km/h.Pachetul oferit de MTM include şi un sistem de evacuare personalizat, un set de jante de 19-20 inch cu sau fără distanţiere, precum şi un televizor.Tunerul german a declarat că îmbunătăţirile suspensiilor vor fi realizate într-un viitor apropiat.
Copyright © 2005 - 2024 SalonAuto.ro toate drepturile rezervate. Creat şi găzduit de Eweb Corporate