Sunt foarte puţine lucruri care imi produc emoţie, foarte multe dintre ele au legatură cu copilaria, familia, prietenii şi poate ocazional cu situaţii rar întâlnite. Pe data de 3 martie 2009, am avut placerea de a incadra la capitolul “situaţii rar întâlnite ” un drive-test cu noul Audi Q5.
Coincidenţă sau nu, însa acum 29 de ani, tot pe data de 3 martie, Audi lansa la Salonul Auto de la Geneva primul model Quattro, ca rezultat al unor dispute si ore infinite de muncă.
De trei decenii, Quattro a devenit unul din simbolurile sportivitaţii in lumea automobilistica.
Istoria quattro , în mare masura se suprapune peste istoria Audi, o marca germană autentică dar care are la baza spiritul sportiv italian.
Tracţiunea integrală este pusă cu adevarat in valoare in anul 2005 odata cu apariţia SUV-ului Q7 care a zdruncinat puternic lumea auto dar si concepţiile unora despre marca Audi. Maşina a devenit un VIP in lumea VIP-urilor si un simbol al puterii, masculinitaţii şi mai ales al progresului prin tehnologie.
Comezile nu au incetat sa apara, dealer-ii putând cu greu sa onoreze toate comezile chiar daca în unele cazuri erau si 6 luni de aşteptare.
Dimensiunile generoase l-au facut insă să piardă din avânt, ajutat şi de aglomeraţia din trafic dar şi de clienţii care s-au orientat spre utilitate.
Audi a gasit repede soluţia prin noul Q5 care oferă o normalitate a dimensiunior exterioare si o forma mult mai placuta.
Dimensiunile exterioare, 4.63m lungime si 1.88m laţime, il fac cel mai mare din clasa sa, dar în acelaşi timp, înaltimea de 1.65m şi implicit un centru de greutate mult coborât il fac mai sportiv decât orice competitor.
Liniile sunt elegante şi denota sportivitate, aşa cum doar la Audi se întalnesc. Este parcă de inţeles de ce oamenii aleg să cumpere această maşina doar privind pozele(50 de bucaţi au fost comandate in România inainte de lansarea oficială doar dupa pozele de catalog).
Nu iese in evidenţă prin forme inovatoare sau prin linii agresive, motiv pentru care la prima vedere pare un Q7 mai mic. Este însă un model cu o identitate proprie, fiecare detaliu este nou, redesenat, iar asemanarea cu fratele mai mare se rezuma doar la liniile generale ale caroseriei.
Audi Q5 este un adevarat atlet: puternic, musculos dar totusi elegant, compact; este o combinaţie reuşita între un Avant generos şi un SUV mediu.
Oferta de motorizari este pe măsură, putând opta intre doua TDI-uri cu tehnologie common-rail: 2.0TDI ce dezvoltă 170CP şi 3.0 V6 TDI ce dezvoltă 240CP, şi două motorizari pe benzină: noul 2.0TFSI ce produce 211CP si fulminantul 3.2 V6 FSI ce dezvolta 270CP. Motorizările de 2.0l, benzină şi diesel, pot fi cuplate atăt la o cutie manuală M6 cât şi la una automată S7, în timp ce 3.2 FSI şi 3.0TDI sunt ajutate de noua cutie S-Tronic cu dublu ambreiaj.
Multumită marimilor modeste, este un SUV acceptabil; datorită inalţimii reduse, Audi Q5 are cea mai buna aerodinamică(coeficient aerodinamic de 0.33) şi arată mai bine decât oricare dintre competitorii săi. Sa nu uităm totuşi ca este produs pe platforma care stă la baza lui A4 si A5.
Caracterul sau dinamic îi oferă o ţinută de drum excelenta chiar şi atunci când este dus la extrem, iar condusul devine o plăcere.
Graţie echipamentelor electronice de care dispune, noul Audi Q5 se poate mula pe aproape orice stil de condus, potrivindu-se astfel unei mult mai largi plaje de potentiali clienţi, atât oameni de afaceri cât si persoane energice, deopotrivă barbaţi şi femei.
Ba mai mult, pentru a demonstra ca le pasa de mediul inconjurător, inginerii Audi au obtinut un nivel foarte redus de poluare, putând incadra trei dintre motorizari la normele EU5 si motorul 2.0TDI la normele EU4.
Asta este bine pentru potenţialii clienti care nu vor mai plati taxa auto, putând reinvesti “profitul” in optionale.
Având la baza acelaşi principiu(ca le pasă!), oficialii Audi vor să dovedească că sunt în stare să producă automobile ecologice pe sisteme hibride, pregatind pentru 2010 un Audi Q5 ce va utiliza un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzina si unul electric.
In promovarea brand-ului Audi, reclamele, tehnologia si design-ul nu inseamna totul. Este nevoie de mai mult: implicare, pasiune, devotament.
Modelul testat de noi este echipat cu un motor 2.0TFSI care dezvolta 211CP şi o cutie automata S-Tronic cu 7 rapoarte, iar testul s-a desfasurat pe traseul Cluj-Napoca-Turda si imprejurimi, pe o distanta de aprox. 100km, combinând drum întins, oraş dar şi un scurt traseu pe macadam.
Cum echipa SalonAuto s-a deplasat la Cluj-Napoca pentru un simplu test, sunt convins ca multi din ţara vor face la fel, vor migra in cazul unei achiziţii sau de ce nu a unei simple revizii tehnice pentru a întalni servicii de calitate.
Rezultatul testului şi câteva dintre părerile noastre le veţi regasi în cele ce urmează: