|
|
6 imagini |
|
|
|
O limuzina impresionanta, dar totusi arata ca un coupe desi este prevazut cu 4 usi; un interior sportiv desi nu se fac compromisuri de spatiu; dinamica demna de o adevarata sportiva desi si-a propus sa fie limuzina; dotari premium desi este un VW.
Cam astea au fost primele cuvinte care mi-au trecut prin cap atunci cand am zarit pentru prima data aceasta bijuterie pe 4 roti.
Citeam de pe panoul de prezentare cateva din dotarile standard si ma minunam, si ma intrebam in acelasi timp de semnificatia sistemelor active si pasive de care dispune, unele dintre ele in premiera mondiala.
"Lane Assist"-- Sistemul activ de directie al modelului Passat CC este unic in intreaga lume pentru aceasta clasa de autovehicule. In cazul in care Passat CC deviaza de la directia de deplasare in mod accidental, acest sistem forteaza revenirea la directia normala, ceea ce reprezinta un adevarat castig pentru confort si siguranta. Aproape 14 procente din numarul accidentelor se produc din cauza parasirii carosabilului, iar „Lane Assist“ va contribui la reducerea acestei valori. Daca soferul utilizeaza semnalizatoarele de directie pentru a schimba in mod voit sensul, sistemul „Lane Assist“ se dezactivează.
"Noul sistem adaptiv de reglare a trenului de rulare"--Sportivitatea unui coupé si confortul unei limuzine de varf sunt aduse la acelasi numitor prin sistemul de „reglare adaptiva a trenului de rulare” de la Volkswagen. In paralel cu amortizoarele, este reglata si servodirectia. Sistemul de „reglare adaptiva a trenului de rulare“ ofera trei programe: „Normal“, „Sport“ şi „Confort“. Factorul hotarator este insa acela ca sistemul imbunatateste confortul si dinamica chiar si în modul „Normal“ – în permanenta. Sistemul de „reglare adaptiva a trenului de rulare“ de la Volkswagen este construit în conformitate cu cerintele pietei, standard pentru toate versiunile de la 125 kW / 170 CP.
"Park Assist"-- O alta tehnologie de top este si „Park Assist“, care dirijeaza modelul Passat CC prin apasarea unui buton, in mod automat, in spatiul de parcare. In acest caz, soferul nu va mai dirija autovehiculul, ci doar va actiona pedala de acceleratie sau pe cea de frana. „Reglarea automată a distanţei ACC“
Dacă sistemul „ACC“ este activ, Passat CC franeaza si accelereaza automat in functie de limitele de viteza stabilite de sofer. Multumita sistemului „Front Assist“, sunt evitate coliziunile cu autovehiculul din fata. Acest sistem supravegheaza printr-un senzor radar distanţa fata de autovehiculul din fata. „Front Assist“ franeaza in anumite situatii prestabilite, comportandu-se ca un sistem de reducere a distantei la franare (AWV).
Nu am putut trece cu vederea faptul ca rama aferenta geamurilor laterale nu mai exista aratand inca o data, daca mai era nevoie, ca si-a propus sa fie o sportiva. Aceasta structura fara cadru, reduce simtitor frecarea autoturismului cu aerul, conferindu-i o mai buna aerodinamica.
Am mai observat un sistem revolutionar de incalzire/racire a scaunelor care te face sa uiti ca afara sunt 37 grade C sau -10.
Fata de Passat-ul clasic de la care a derivat aceasat fiara, pe noul CC se gasesc doua motorizari noi pe benzina cu injectie directa (1.8 litri TSI/160 CP si 250 Nm si V6 3.6 FSI/300 CP si 350 Nm).
Poate nu este cazul, dar voi aminti si celelalte 2 motoare care au facut traditie in gama VAG si care se regasesc si pe noul Passat CC: 2.0 litri TDI (140 si 170 CP) si 2.0 litri TSI/200 CP si 280 Nm.
In ceea ce priveste preturile, acestea se incadreaza in Romania intre 21783 euro ajungand la modelul de varf echipat cu motor 3.6FSi la 31729 euro, sume ce nu contin TVA.
Daca luam in calcul dimensiunile generoase, dotarile si mai ales finisajele, putem pozitiona Passat CC in gama premium a clasei medii, fiind un concurent direct pentru masini cu traditie precum Mercedes C Klasse sau BMW Seria 3.
Autor: mihai.gorunescu
Adauga comentariu