|
|
8 imagini |
|
|
|
Bucureşti, 28 octombrie 2008- Puterea şi distincţia designului noului Golf închide cercul deschis de prima generaţie de Golf (1974 - 1983), extrem de influentă şi continuat de cea de-a IV-a generaţie (1997 - 2003). Unicitatea designului de ansamblu, linia farurilor şi a stopurilor, precum şi profilul lateral, nu fac decât să se identifice cu designul general al modelelor Volkswagen.
În acest proces, Walter de Silva, Flavio Manzoni (directorul de grup al departamentului de design) şi Klaus Bischoff, (director design pentru marca Volkswagen), nu au renunţat sub nicio formă la detaliile emblematice ale generaţiilor anterioare. Dimpotrivă: "Am reuşit să asamblăm o selecţie de elemente cheie, ce ar putea fi descrise ca fiind un "ADN istoric". Noile detalii de design ale Volkswagen - printre care şi cele aduse modelului Golf - vor utiliza acest ADN pentru a-i crea privitorului impresia de imagine familiară, dar în acelaşi timp inovatoare", afirmă Walter de Silva.
Oricine priveşte noul Golf recunoaşte imediat semnificaţia acestuia. Cea de-a şasea generaţie nu prezintă modificări radicale faţă de modelele anterioare; în schimb, rămâne "marele Golf" indiferent de perspectivă. Un autovehicul original. Unic. Stabil, fără vârstă şi clasă, o atracţie universală, un autoturism pe care te poţi baza. "Limbajul formal al designului mărcii Volkswagen, aşa cum a fost materializat la modelul Golf", spune Klaus Bischoff, "creează un nou sentiment în domeniul designului. Este uşor de înţeles şi totuşi foarte greu de recreat." Până în prezent, logica acestui design nu a putut fi copiată de niciun concurent al clasei Golf, dezvoltarea permanentă şi succesul acestui autovehicul sunt elemente unice pentru un interval de peste trei decenii.
Aspectul rafinat al modelului Golf are la bază ADN-ul Volkswagen, modificat de către de Silva, Manzoni şi Bischoff. Un aspect cheie îl reprezintă nivelul extrem de ridicat al valorii; această imagine se reflectă prin excelenţă în noul Golf: "Am reunit componentele de bază ale modelului Golf într-un ansamblu nou şi precis", explică Walter de Silva. Şi subliniază: "Modelul Golf reprezintă imaginea globală a producţiei de autovehicule. Conceptul şi stilul noului model trebuie să fie la rândul lor, bine definite şi unice." Este cu adevărat o emblemă a viitorului.
Cea de-a şasea generaţie de Golf prezintă şi un aspect mai sportiv şi mai individualizat decât oricare dintre generaţiile anterioare. De Silva: "Este mult mai accentuat, mai tridimensional decât predecesoarele sale; cu linii şi contururi bine definite şi suprafeţe perfect proporţionate." Iar Klaus Bischoff, designer şef al mărcii Volkswagen, adaugă: "Fiecare detaliu este menit să sporească valoarea."
Comparaţia făcută în special între generaţiile V şi VI, demonstrează în mod evident cât de mult s-a schimbat noul Golf. Echipa condusă de Walter de Silva, Manzoni şi Bischoff a extras ADN-ul esenţial al modelului Golf şi l-a transpus în viitor. Rafinamentul detaliilor se regăseşte şi în claritatea aspectului frontal al primei generaţii şi în montantul posterior perfectat la cea de-a patra generaţie.
Toate suprafeţele caroseriei sunt mult mai detensionate, mai atletice. În partea frontală, noul autovehicul preia grilele de radiator dispuse orizontal între faruri, caracteristice primei generaţii de Golf; vopsite în negru lucios. Liniile barei de protecţie sunt în acelaşi ton cu cele ale grilei de radiator. Sub radiator este disponibilă o priză de aer. Tot pe fundal negru sunt montate şi carcasele cromate ale farurilor, formând astfel un ansamblu rafinat.
Partea posterioară a autovehiculului se caracterizează prin aceleaşi linii orizontale predominante. Stopurile - în format foarte mare - sunt inconfundabile mai ales pe timp de noapte. Din punct de vedere statistic, liniile bine definite ale lămpilor de semnalizare şi ale celor de marşarier se regăsesc şi la Touareg. Noul Golf - în interacţiunea tuturor caracteristicilor sale de design - conferă aspectul unui autovehicul semnificativ mai mare, mai aerodinamic şi mai înalt.
Noul Golf are o lungime de 4.199 milimetri, cu cinci milimetri mai puţin decât predecesorul său. A câştigat şi 20 milimetri în lăţime, ceea ce înseamnă 1.779 milimetri. Înălţimea autovehiculului a rămas constantă, 1.479 milimetri. Dar cea de-a şasea generaţie are un aspect considerabil mai mare. Acest lucru poate fi atribuit designului în sine şi proporţiilor sale echilibrate. În partea din faţă, consola caroseriei a fost redusă de la 880 la 868 milimetri; simultan, consola din spate a caroseriei a fost alungită cu şapte milimetri (753 milimetri). Ampatamentul a rămas neschimbat, 2.578 milimetri. Aceste modificări creează în mod clar o impresie generală mai dinamică.
Ca şi generaţiile anterioare, noul Golf va fi disponibil în variantele cu două şi patru uşi. Dimensiunile exterioare ale celor două versiuni de caroserii sunt practic identice.
via|volkswagen romania
Adauga comentariu