La 18 luni de la lansarea pe piata europeana (primavara lui 2007) a noului Outlander, Mitsubishi Motors consemneaza startul unui nou capitol din istoria de succes a acestui model. Evenimentul este marcat de o ceremonie desfasurata chiar pe liniile de productie de la fabrica Mitsubishi NedCar, din localitatea Born (Olanda).
Daca pregatirile au demarat in septembrie 2007, faza de pre-productie pe 13 mai 2008, iar primele modele au intrat pe banda de productie pe 1 august, acum este marcat startul oficial in prezenta Mariei van der Hoeven - Ministrul Economiei din Olanda, Osamu Matsumoto - Director al MMC, responsabil cu Productia, Tim Tozer - Presedinte si CEO al Mitsubishi Motors Europa, Joast Govarts - Presedintele NedCar, Ambasadorul Japoniei si reprezentanti ai guvernului.
Conform traditiei, NedCar a donat primul Outlander produs astazi Fundatiei Bio Revalidation ("Stichting Bio-Kinderrevalidatie en Bio Research Center for Children"), organizatie care detine o pensiune de vacanta pentru copii cu handicap, iar in 2007 a fondat Centrul de Cercetare si Tratament pentru copii cu afectiuni ale creierului. Cheile acestui Outlander i-au fost inmanate oficial lui Maarten Elsenburg, Director General al Fundatiei, de Osamu Matsumoto si Joost Govaarts.
30,000 de unitati/an
Destinat pietelor europene*, Outlander urmeaza sa fie asamblat pe o linie dedicata in hala care a fost anterior destinata modelului Space Star. Se vor folosi kit-uri CKD aduse din Japonia, productia zilnica pentru fiecare schimb fiind de 130 de exemplare.
O productie anuala de 30,000 de unitati (medie pentru un ciclu de viata) este planificata sa se realizeze incepand de anul viitor. Drept rezultat, adaugand volumul de la NedCar cu productia fabricii MMC Okazaki (150,000 de unitati/ an la capacitate maxima), productia globala pentru Outlander va ajunge la 180,000 de unitati/an.
Realizata de un efectiv de 600 de persoane, productia Outlander foloseste in cel mai bun mod facilitatile existente, Mitsubishi trebuind sa completeze cu echipament doar cateva sectii (sudari, asamblare finala si logistica), astfel ca s-a izbutit cresterea activelor si o rata excelenta de profitabilitate a investitiei. Un alt exemplu in acest sens este oferit si de faptul ca panourile exterioare urmeaza sa fie realizate de catre atelierul "Prese” al NedCar.
La inceput, singurele componente europene inglobate in modelul Outlander sunt reprezentate de motoarele diesel PSA Peugeot Citroen si VAG, precum si de aceste panouri exterioare realizate de NedCar, insa, in timp, nu este exclus ca numarul acestora sa creasca daca studiile de fezabilitate vor releva eficienta acestei decizii.
Managementul succesului
Anuntat pe 18 septembrie 2007, acest transfer al modelului a fost decis tinandu-se cont de vanzarile excelente ale lui Outlander in Europa si pe alte meridiane (ca si a noii familii Lancer, care se bucura de un la fel de mare succes, si este produs tot in Japonia). Mutarea are drept rezultat reducerea presiunii exercitate asupra fabricilor din Japonia, dar si, in plus, reducerea pierderii de oportunitati de vanzare.
Cifrele europene de vanzari sunt relevante in ceea ce priveste succesul lui Outlander, un model care se remarca prin design, dinamica, spatiul interior si flexibilitate, performante excelente, consum redus de combustibil, valori mici ale emisiilor de CO2 si, desigur, un raport pret-calitate de invidiat.
Cresterea increderii
Venita intr-un moment dificil pentru industria auto, decizia Mitsubishi Motors de a transfera productia Outlanderului destinata Europei la NedCar este deopotriva un semn de incredere in capacitatile si flexibilitatea acestei uzine, dar si, de asemenea, o noua demonstratie a dorintei MMC de a spori permanent eficienta sistemului sau global de productie.
Outlander, model nou excelent primit, este extrem de cautat in Europa. Rezolvand problemele legate de capacitatea de productie care puteau afecta vanzarile, acest transfer le va oferi in plus lui Mitsubishi Motors Europe si celor peste 30 de distribuitori nationali Mitsubishi volumul de exemplare dedicat pe care si-l doreau de multa vreme exact in momentul in care pe piata se simte un interes sporit pentru crossover-ele SUV compacte de clasa medie.
via|mitsubishi romania
Adauga comentariu