|
|
29 imagini |
|
|
|
Drive-Test Dacia Duster si Skoda Yeti
Acest test comparativ a venit ca o idee de moment fara a fi ceva premeditat. Aveam confirmarea de la Porsche Timisoara pentru drive-testul cu Yeti de mai bine de o saptamana iar cu o zi inaintea deplasarii spre Baile Herculane mi-a venit ideea de a testa si Duster. Cei de la Dacia si mai ales Auto Europa Timisoara au raspuns imediat solicitarii noastre, facand astfel posibila, spre satisfactia noastra, testarea celor doua SUV-uri «la moda» Dacia Duster si Skoda Yeti.
As dori de la inceput sa precizez ca nu ne-am propus sa vedem care este cel «mai tare din parcare» si doar de a sublinia la fiecare model in parte calitati si defecte, punctual, iar concluziile putand fi trase de catre cititorii nostri.
Privind in urma, Dacia si Skoda se aseamana foarte mult, atat prin istorie, cat si prin prisma parteneriatelor strategice Renault/Dacia(anul 1999) si Volkswagen/Skoda(anul 1991) care au propulsat cele doua marci in topul producatorilor de automobile.
Skoda are o istorie impresionanta care poate pune in umbra marci cu traditie: peste 100 de ani de istorie, peste 10 milioane de automobile vandute si 684.226 exemplare comercializate in 2009.
Dacia nu se lasa nici ea mai prejos: jumatate de secol de traditie si vanzari de peste 5 mil de exemplare, ajungand in 2009 la 311.282 de unitati vandute in lumea intreaga.
Numele Yeti este si el inconjurat de istorie, fiind asociat cu «omul zapezilor», mare, impunator, fioros. «Micul» Yeti este insa prietenos, adorat de familii, si care combina foarte bine capabilitatile «off road» cu atitudinea, silul si puterea.
Numele Duster dateaza in istoria Dacia din 1985 cand Aro 10 era vandut in Marele Regat sub aceasta titulatura.
Yeti 4x4 poate deveni un nonconformist utilizand tractiunea integrala furnizata de Volkswagen si care ajutata de cuplajul Haldex controlat electrohidraulic garanteaza permanent stabilitatea si controlul masinii atat pe suprafete accidentate cat si pe sosele acoperite de polei/nisip.
Duster 4x4 este un automobil robust si fiabil, care se adapteaza usor nevoilor fiecaruia prin pozitia de condus, modularitate, spatiu interior si motorizari.
De la inceputul anului pana acum Yeti s-a vandut in 12.000 exemplare iar Duster se poate lauda cu 5.934 de exemplare fabricate numai in Martie iar pana la sfarsitul anului se estimeaza o crestere a productiei de la 260 la 460 de atuturisme Duster/zi (potrivit declaratiilor lui Jerome Olive, directorul general al companiei).
Am condus cele doua masini pe o distanta de aproximativ 600 km, combinand drum intins, serpentine (Baile Herculane-Baia de Arama) dar si traseu off-road, fiind ajutati si de ploaie care a inrautatit deplasarea pe teren accidentat dar care a facut mai interesant testul nostru.
In zilele ce urmeaza va invitam pe pagina de Drive-Test sa cititi impresiile noastre despre cele doua autoturisme testate.
Autor: Mihai Gorunescu
Adauga comentariu