Taxa de prima inmatriculare auto, noile valori pe 2008! |
|
Guvernul Romaniei a decis sa supuna discutiei publice o noua varianta a taxei de poluare auto (a III-a), care a fost dupa cate se pare si pe placul Comisiei Europene.
Conform acestei noi grile de calcul, masinile Euro4 si Euro3 vor plati taxa in functie de cantitatile de CO2 emise care sunt trecute in cartea de identitate a masinii, cu o reducere de 5% a valorii taxei pentru fiecare an de vechime al masinii. Taxa va lua in calcul atat emisiile de noxe cat si capacitatea cilindrica.
Cei care cumpara masini Euro3 care nu au emisiile de CO2 trecute in cartea de identitate vor plati taxa ca si pana acum. Nu s-au operat modificari in cazul masinilor Euro2, fata de varianta prezentata la inceputul acestui an.
De mare importanta pentru cei care au platit deja aceasta taxa incepand de la 1 ianuarie 2007, este promisiunea Guvernului ca acestia vor primi inapoi diferenta intre noua taxa si vechea taxa.
Promisiune cel putin dubioasa, daca avem in vedere ca taxa pentru o masina Euro3 de 1498cmc inmatriculata acum 1 an era 570 euro, iar acum ar depasi, pentru o masina Euro 3 cu vechime mai mica de un an, 1500 de euro! La fel si pentru o masina Euro4 cu vechime mai mica de un an. Doar cei care au cumparat masini Euro2 ar fi avantajati, si acestia in putine cazuri.
Noua grila a fost publicata pe site-ul www.taxapoluare.audieripublice.ro, unde puteti citi textul ei integral. Tot acolo puteti vedea si formulele de calcul a taxei. Vom reactualiza si noi calculatorul de taxe cat de curand posibil.
Conform acestei grile, de exemplu, o masina noua cu un motor de 1400cmc Euro4 va fi taxata cu 246 euro, in timp ce una dotata cu un motor de 1900cmc Euro4 va fi taxata cu 570 de euro.
Aceste valori se vor reduce cu 5% pentru fiecare an de vechime a masinii.
Noi va punem deocamdata la dispozitie acelasi calculator al taxei auto de prima inmatriculare bazat pe cifrele avansate de Guvern odata cu a II-a propunere de taxa. Scadeti asadar 5% din preturile rezultate pentru fiecare an de vechime a masinii, pentru a afla cam cat ar trebui sa platiti, in principiu, de la 1 iulie 2008.
Evident insa, valorile sunt provizorii, pentru ca decizia finala va fi luata abia dupa consultarea cu toate partidele parlamentare si cu societatea civila. Or, cum multe dintre ele au manifestat deja impotriva taxei...
De retinut ca se vor taxa emisiile poluante si noxele, acestea fiind luate in calcul in alcatuirea taxei, in proportie de 30% pentru CO2, si 70% pentru noxe (dioxid de azot, de sulf, praf). Taxa va tine cont si de valoarea masinii care scade odata cu varsta.
S-a decis si asigurarea rambursarii valorii reziduale, in urma exportarii masinii sau a radierii acestuia din circulatie. Daca cetatenii doresc, pot cere o expertiza (contra cost, evident), pentru a li se recalcula taxa.
Pe masura ce aflam detalii despre noile valori ale taxei vom modifica acest articol, asa ca stati aproape!
Sursa: Drive-Test.ro
Adauga comentariu
|
|
22 Sep 2008
Salonauto.ro ofera posibilitatea utlizatorilor sai sa calculeze taxa de poluare pentru autovehicule din import valabila incepand cu 01.07.2008.
Modificarea cuantumului acestei taxe a dus la cresterea considerabila a importului de autoturisme second-hand, in special de productie germana, cu fabricatie intre 1993-2003, Euro 2 sau Euro 3, functionand foarte bine principiul ca ce face neamtul nu se strica.
|
|
|
|
18 Jul 2008
Senatul a adoptat astazi anularea taxei auto, cu 45 de voturi pentru si 6 voturi impotriva. Daca si Camera Deputatilor va adopta propunerea PD-L de anulare a taxei de inmatriculare, atunci toti posesorii auto care au platit taxa auto isi vor primi banii inapoi in termen de 90 de zile de la depunerea solicitarii.
Motivele anularii acestei taxe sunt simple: aceasta contravine Tratatului de Aderare a Romaniei la UE si nivelul taxei este foarte mare raportat la veniturile romanilor.
|
|
|
|
18 Jul 2008
Guvernul a adoptat astazi ordonanta de urgenta prin care este introdusa noua taxa auto. Conform acestei ordonante, de la 1 iulie 2008 vom plati mai putin pentru masinile mai vechi, si mai mult pentru masinile mai noi.
|
|