Taxa de inmatriculare, inlocuita cu una de mediu? |
|
Din ciclul cascadorii rasului, da' pe banii nostri, ieri a avut loc o conferinta de presa a lui Octavian Popa, comisarul general al Garzii de Mediu, care a declarat ca taxa de prima inmatriculare ar putea fi inlocuita cu o taxa strict de mediu. Daca nu ati fost atenti, taxa de prima inmatriculare era oricum una de mediu, cel putin asta au tipat pe sapte voci reprezentantii Guvernului Romaniei cand au fost luati la scarmanat de Comisia Europeana.
Aceasta noua taxa ar avea valori modice, in opinia lui Popa, de 50-100 de euro pentru o masina de 12.000 de euro. Motivatia acestei noi taxe? Rezolvarea "problemei deseurilor din masini", care nu pot fi prelucrate de stat decat daca mai baga un pic mana in buzunarul nostru.
Garda de Mediu nu are abilitati in materie fiscala, dar Guvernul poate aproba o taxa 'verde' care sa ii ofere suficiente fonduri acesteia pentru a derula programe de reciclare a masinilor vechi.
Va inlocui aceasta noua taxa celebra si mult-iubita taxa de prina inmatriculare? Slabe sanse, caci cei de la Ministerul de Finante se tin batosi si negociaza la sange cu reprezentantii Comisiei Europene, pe care aproape ca i-au convins sa introduca o astfel de taxa in toata Europa.
In fond, anul acesta ponderea autoturismelor noi in vanzari a crescut la 70%, in timp ce autoturismele second hand au reprezentat doar 30% din totalul masinilor vandute in primele 6 luni, fata de 45% cat reprezentau anul trecut. Iar majoritatea au fost mai 'tinere' de 6 ani, spre deosebire de Polonia, unde majoritatea masinilor second hand inmatriculate erau vechi de peste 10 ani. Importatorii au inregistrat creesteri record ale vanzarilor, in general de peste 50%, unii si de peste 100%.
Taxa verde visata de Garda de Mediu ar fi platita pentru toate masinile, ca sa fie toata lumea fericita. Nu am avea nimic impotriva acesteia daca ar fi singura platita de romani atunci cand isi iau masina, ba nici daca ar fi platita anual, calibrata in functie de gradul de poluare emis de fiecare masina. Dar nu pusa deasupra unei taxe si asa prohibitive.
Nu ne putem impiedica sa ne gandim: pentru cine elaboreaza guvernantii strategii? Ca pentru cetatenii romani, in mod sigur nu. Cum insa functia politica este trecatoare si amenintata din toate partile, in timp ce interesele economice in industria auto raman stabile, este usor de inteles de ce nu vom asista prea devreme la o relaxare fiscala veritabila in privinta taxei de prima inmatriculare.
Evident, totul are un cost, iar in cazul acesta el va fi unul politic. Asumat, dupa cat se pare, cu suficient cinism.
Sursa: Drive-Test.ro
Adauga comentariu
|
|
22 Sep 2008
Salonauto.ro ofera posibilitatea utlizatorilor sai sa calculeze taxa de poluare pentru autovehicule din import valabila incepand cu 01.07.2008.
Modificarea cuantumului acestei taxe a dus la cresterea considerabila a importului de autoturisme second-hand, in special de productie germana, cu fabricatie intre 1993-2003, Euro 2 sau Euro 3, functionand foarte bine principiul ca ce face neamtul nu se strica.
|
|
|
|
18 Jul 2008
Senatul a adoptat astazi anularea taxei auto, cu 45 de voturi pentru si 6 voturi impotriva. Daca si Camera Deputatilor va adopta propunerea PD-L de anulare a taxei de inmatriculare, atunci toti posesorii auto care au platit taxa auto isi vor primi banii inapoi in termen de 90 de zile de la depunerea solicitarii.
Motivele anularii acestei taxe sunt simple: aceasta contravine Tratatului de Aderare a Romaniei la UE si nivelul taxei este foarte mare raportat la veniturile romanilor.
|
|
|
|
18 Jul 2008
Guvernul a adoptat astazi ordonanta de urgenta prin care este introdusa noua taxa auto. Conform acestei ordonante, de la 1 iulie 2008 vom plati mai putin pentru masinile mai vechi, si mai mult pentru masinile mai noi.
|
|