Ocupant adult |
Total: 33 puncte | |
|
|
|
|
|
|
|
Bine |
|
Adecvat |
|
Marginal |
|
Slab |
|
Foarte slab |
|
Impact frontal sofer |
|
Impact frontal pasager |
|
Impact lareral sofer |
|
Ocupant copil |
Total: 37 puncte | |
|
|
Protectie pietoni |
Total: 19 puncte | |
|
Comentarii:
Modelul Golf V a reusit sa obtina cinci stele la a doua testare in cazul impactului cu stalpul lateral dupa ce Volkswagen a adus cateva modificari sistemului de airbag cortina. Sistemul de pretensionare si airbag-urile au protejat ocupantii masinii si au ferit capul si pieptul soferului de un potential impact cu volanul. Protectia laterala a fost peste medie iar sistemul de prindere in cazul copiilor a oferit o siguranta foarte buna. Ca si in cazul Touran testat anterior, protectia pietonilor se claseaza printre cele mai bune optinuta de o masina comercializata pe piata Europeana.
Impact Frontal
Centurile si sistemul de pretensionare au functionat bine, in ciuda faptului ca urmele lasate de acestea pe pietul manechinelor erau destul de vizibile. Caroseria s-a dovedit destul de rigida, prezentand doar mici deformari la nivelul plafonului, stalpilor de sustinere, a parbrizului si a zonei din dreptul genunchilor ocupantilor din fata.
Acest lucru face sa existe un mic risc de lovire a genunchilor soferului.
Impact Lateral
Situatia se schimba in cazul impactului lateral, unde rezultatele sunt remarcabile. Airbag-urile torace montate in scaune precum si cele cortina au functionat eficient, dovedind chiar utilitatea si in cazul protectiei pasagerilor situati pe locurile din spate.
Protectia Copiilor
In cazul ocupantilor copii cu varsta de 3 ani, s-a folosit un scaun VW Britax Romer Duo Plus orientat cu fata spre inainte si care a fost cuplat la sistemul ISOFIX. Pentru micii pasageri de 18 luni s-a folosit un scaun orientat spre inapoi marca Britax Romer BabySafe cuplat cu ajutorul centurilor. Capul copiilor a fost bine protejat, desi in cazul impactului frontal a existat un mic risc de ranire la cap si piept. O pictograma este prezenta in partea pasagerului iar pe parbriz apare o eticheta, in mai multe limbi de circulatie internationala, cu detalii despre functionare si instalare. S-a depunctat putin lipsa informatiilor cu privire la pericolul utilizarii unui scaun de copil pe locul pasagerului dar si amplasarea comutatorului on/off al airbag-ului actionat de cheie si pozitionat in torpedou.
Protectie Pietoni
S-a obtinut un rezultat peste medie, iar deformarile la nivelul partii frontale si al capotei au fost minore. Singurele riscuri au fost produse de aripile laterale si extremitatile capotei insa capul copiilor si al adultilor este protejat.